1Jak mogę się dowiedzieć ile jest warta moja nieruchomość?
Aby dowiedzieć się ile jest warta Twoja nieruchomość wystarczy do nas zadzwonić. O ile w przypadku domów i działek może zająć to około godziny czasu, to w przypadku mieszkań postaramy się podczas naszej rozmowy wskazać średnią cenę transakcyjną za 1m2 pod danym adresem. Na jej podstawie też zaproponujemy naszą cenę odkupu nieruchomości.
2Skąd wiecie ile jest warte moje mieszkanie?
Ile jest warte mieszanie oczywiście orientacyjnie jesteśmy w stanie wskazać ponieważ dysponujemy cenami transakcyjnymi a nie ofertowymi dla większości lokalizacji większych miast Polski. Znamy dane budynków jak ilość pięter, rok budowy oraz średnią cenę za 1m2 pod danym adresem.
3Czy moje mieszkanie jest warte więcej niż mi powiedzieliście?
Każda nieruchomość może wyglądać na żywo lepiej lub gorzej niż w opisie właściciela. W mieszkaniach kwestia przeprowadzonego remontu, to bardzo względna rzecz. Mógł być przeprowadzony dawno, niemodnie, niegustownie - wtedy zaniża cenę nieruchomości. Może być też zupełnie odwrotnie i dopłacimy za wyremontowane mieszkanie, gdzie design jest może nie najnowszy, ale neutralny i gustowny. Wtedy mieszkanie będzie warte więcej niż wynika to ze wstępnego oszacowania ceny.
4Co znaczy cena ofertowa a co rynkowa czy transakcyjna?
Cena ofertowa to cena pojawiająca się w ogłoszeniach, a cena transakcyjna to faktyczna ceny sprzedaży nieruchomości. W przypadku mieszkań ceny te różnią się od 2 do 12% a w przypadku domów, których właściciele sprzedają je miesiącami a nawet latami może występować nawet 40% różnicy. Nieruchomość warta jest tyle, ile jest w stanie zapłacić za nią kupujący a niestety nie tyle na ile wycenia ją sentymentalnie podchodzący sprzedający.
5Ile pieniędzy dostanę w stosunku do wyceny?
Skupujemy nieruchomości płacąc nawet do 90% średniej rynkowej ceny transakcyjnej. Więc jeśli nie ma czynników zaniżających cenę jak umiejscowienie na parterze, na ostatnim piętrze bez windy, mieszkanie nie remontowane od lat 90tych to możesz liczyć nawet na 90% wartości rynkowej. Jeśli mieszkanie jest do remontu, wymaga wymiany okien a do tego jest na parterze zaproponujemy do 70% wartości średniej ceny transakcyjnej.

Wyceniamy mieszkania przez telefon na podstawie adresu

ZADZWOŃ DO NAS

1Skąd mam wiedzieć czy mam komplet dokumentów?
Jeśli umówimy się odnośnie ceny i przystępujesz do kompletowania dokumentów dokładnie powiemy co będzie Ci potrzebne do przeprowadzenia notarialnej transakcji sprzedaży nieruchomości. Wyjaśnimy co jest ważne z posiadanych przez Ciebie dokumentów i powiemy w jaki sposób i gdzie postarać się o resztę wymaganych przez notariusza.
2Jakie dokumenty do sprzedaży mieszkania spółdzielczego?
- akt notarialny nabycia nieruchomości,
- ważne zaświadczenie ze spółdzielni, że sprzedający jest jej członkiem,
- dokument potwierdzający spółdzielcze własnościowe prawo do mieszkania - również uzyskane ze spółdzielni,
- zaświadczenie o zameldowaniu / wymeldowaniu osób,
- dokument poświadczający brak długów w spółdzielni,
dokument o braku zadłużenia i braku zaległości z tytułu czynszu oraz opłat eksploatacyjnych,
- zaświadczenie ze spółdzielni o przydziale lokalu i jeśli jest wymagane, o uzupełnieniu wkładu budowlanego.
3Skąd mam wziąć brakujące dokumenty?
Pomożemy i pokierujemy. Każda nieruchomość wymaga innego rodzaju dokumentów - nawet mieszkanie może być z księgą wieczystą, bez KW, własnościowe lub spółdzielcze. We wszystkich przypadkach dokumenty się różnią i część z nich przedawnia się po 30 dniach - jak zaświadczenia o niezaleganiu z opłatami.
4Czy mogę sprzedać mieszkanie należące do kogoś z rodziny?
Mieszkanie może być sprzedane przez osobę nie będącą właścicielem prawowitym jedynie jeśli taka osoba została prawnie umocowana do sprzedaży takiej nieruchomości przez właściciela. Może to być pełnomocnictwo notarialne. Wymagane będzie pewnie w tym przypadku pełnomocnictwo szczególne, czyli umocowanie do zbycia konkretnej nieruchomości.
5Jak sprzedać mieszkanie ze spadku po rodzicach / dziadkach?
Jeśli jest to mieszkanie własnościowe to potrzebne są:
- akt notarialny nabycia nieruchomości w drodze darowizny lub spadku,
- zaświadczenie z US o opłaconym lub nienależnym podatku,
- aktualny odpis z księgi wieczystej,
- zaświadczenie o wymeldowaniu osób z lokalu,
- dokument o braku zadłużenia i braku zaległości z tytułu czynszu oraz opłat eksploatacyjnych.

Pomagamy skompletować dokumenty do transakcji

ZADZWOŃ DO NAS

1Ile pieniędzy dostanę i czy są jakieś prowizje dodatkowe?
Wypłacamy 100% ustalonej kwoty transakcji. Nie pobieramy żadnych dodatkowych prowizji. To co zostało ustalone zostanie przelane na konto w obecności notariusza. Wszystkie koszty obsługi notarialnej bierzemy na siebie.
2Gdzie podpiszemy umowę sprzedaży nieruchomości?
Umowy podpisujemy tylko w kancelarii notarialnej. Która to kancelaria zależy już od zamieszkania sprzedającego oraz od kosztów które bierzemy w pełni na siebie. Jeśli lokalny notariusz ma bardzo wygórowane stawki to będziemy szukać notariusza który zastosuje sensowną stawkę za obsługę transakcji.
3Kiedy dostanę pieniądze?
Pieniądze wypłacane są przy notariuszu przelewem na konto. Jeśli to możliwe stosowany jest przelew przyspieszony / błyskawiczny i przelew zajmuje 5-15 minut. W przypadku przelewów między tym samym bankiem pieniądze księgowane są często w tej samej sekundzie. Jeśli transakcja podpisywana jest w sobotę - może się okazać że środki zaksięgują się w poniedziałek
4Jaką mam pewność i bezpieczeństwo otrzymania należności?
Bezpieczeństwo transakcji to nasza dewiza. Stąd do umowy notarialnej dopisywany jest artykuł 777, czyli dobrowolne poddanie się egzekucji. W ten sposób sprzedający ma 100% pewności, że otrzyma należne wynagrodzenie z tytułu zbycia nieruchomości
5Co to jest artykuł 777 KPC?
To tytuł egzekucyjny:
- akt notarialny, w którym dłużnik poddał się egzekucji i który obejmuje obowiązek zapłaty sumy pieniężnej lub wydania rzeczy oznaczonych co do gatunku, ilościowo w akcie określonych, albo też wydania rzeczy indywidualnie oznaczonej, gdy w akcie wskazano termin wykonania obowiązku lub zdarzenie, od którego uzależnione jest wykonanie;
- akt notarialny, w którym dłużnik poddał się egzekucji i który obejmuje obowiązek zapłaty sumy pieniężnej do wysokości w akcie wprost określonej albo oznaczonej za pomocą klauzuli waloryzacyjnej, gdy w akcie wskazano zdarzenie, od którego uzależnione jest wykonanie obowiązku, jak również termin, do którego wierzyciel może wystąpić o nadanie temu aktowi klauzuli wykonalności;
- akt notarialny określony w pkt 4 lub 5, w którym niebędąca dłużnikiem osobistym osoba, której rzecz, wierzytelność lub prawo obciążone jest hipoteką lub zastawem, poddała się egzekucji z obciążonego przedmiotu w celu zaspokojenia wierzytelności pieniężnej przysługującej zabezpieczonemu wierzycielowi.

Pokrywamy wszystkie koszty notariusza i PCC

ZADZWOŃ DO NAS

Kupujemy mieszkania na terenie Warszawy i Łodzi w 3 dni

ZADZWOŃ DO NAS